Bankovní identita je jedním z nejnovějších způsobů, jak identifikovat klienta, prokázat jeho totožnost, ověřit živost a autorizovat jej. To všechno vyplývá z procesů KYC, AML a dalších, spojených s jeho identifikací. Zjednodušeně řečeno je bankovní identita služba, na kterou přenesete povinnosti spojené s těmito procesy. Klienti se nás často ptají, co se skrývá za bankovní identitou a jak souvisí s klientskou komunikací. Připravili jsme odpovědi na nejčastější otázky. Pojďme se na ně podívat, krok za krokem.

Proč bankovní?

V bance vždy prochází klient procesem ověření totožnosti, například při založení běžného účtu. Banka má povinnost vést o tom záznam a údaje udržovat aktualizované. Takže je logické, že se souhlasem klienta může tyto údaje nabídnout třetí straně a garantovat jejich správnost. Takto prověřené identitě můžete plně důvěřovat, protože je garantovaná důvěryhodnou institucí - bankou. Jako občan i jako firma, která poskytuje svoje služby a potřebuje klienta identifikovat.

Je to s bankou win-win?

Ano, dokonce win-win-win. Pro klienta? Ano. Klient se nemusí trápit prokazováním své totožnosti, kdekoliv to po něm vyžadují. Procesem prošel jednou v bance a má své BankID. To mu stačí jednou pro vždy.

Pro třetí stranu – firmu poskytující služby? Ano. Ta ušetří za implementaci nástrojů, procesů a kapacit pro zajištění KYC a AML procesů.

Pro banku? Ano. Banka dostane za novou službu zaplaceno.
Je to opravdu výhodná služba pro všechny zúčastněné.

Mohu jí věřit?

Technické zajištění služby probíhá přes robustní, dokonale zabezpečené rozhraní banky. Pokud má klient důvěru v internetovém bankovnictví, může si být jistý stejnou úrovní zabezpečení u bankovní identity. Standardizované rozhraní je samozřejmě důležité i pro rychlou integraci aplikací třetích stran na systém bankovní identity. Odpověď je jednoduchá, pokud používáte běžně internetové bankovnictví, můžete službě věřit.

Rozumím, a jak to souvisí s klientskou komunikací?

Naši klienti komunikují se svými zákazníky a v některých procesech potřebují ověřit jejich identitu. My umíme bankovní identitu jednoduše do klientské komunikace začlenit. Provozujeme komunikační platformu, ve která snadno napojíme procesy klientské komunikace na bankovní identitu a plnou automatizaci následných komunikačních procesů. Díky bezešvé integraci je pro nás snadné vytvořit hyper-personalizovanou, vícekrokovou on-boarding kampaň s vysokým dopadem a skvělým konverzním poměrem napříč zákaznickými segmenty.

Jak to funguje?

Podle preferencí daného zákaznického segmentu nejprve rozešleme oslovení a to emailem, SMS, dopisem, nebo třeba přes instant messenger. Kampaň klienty nasměruje na personalizovanou mikrostránku nebo chatbota, který běží ve WhatsApp. Klient potvrdí základní informace a předá souhlas s ověřením údajů přes bankovní identitu. Naše platforma posbírá potřebné údaje a rovnou je použije pro vyplnění personalizovaných dokumentů, které následně předá klientovi k elektronickému podpisu. Klient zkontroluje obsah dokumentů a pohodlně podepisuje na svém dotykovém zařízení.

Vše je online nebo někam musím zajít?

Celá transakce, včetně ověření pomocí bankovní identifikace, je plně on-line. Zároveň je v souladu s KYC a AML procesy. Klient vše vyřizuje z pohodlí domova. Bankovní identita je její součástí a významně ji zkracuje.

Jaké jsou další benefity?

Je jich více a liší se podle typu vašeho businessu. Napište nám, nebo si rovnou domluvte schůzku s kolegou Karlem na 20 minut. Tady. Věnuje se bankovní identitě celé týdny a ví o ní všechno. Rád s vámi probere všechny přednosti a benefity, specificky pro vás. Možná budete překvapeni, co všechno může snadno ovlivnit.

Zkratky použité v textu: KYC - know your customer AML - anti money laundering