10 případů použití mobilních zpráv pro banky a finanční sektor

Banky si mobilní zasílání zpráv dobře osvojily, ale většina z nich ještě nevyužila jejich plný potenciál. Ani zdaleka ne. SMS zprávy jsou přirozeným kanálem pro interakce, které vyžadují snadné a okamžité zapojení. Dvoufaktorová autentizace a upozornění na platby jsou klasické případy použití mobilních zpráv - ale jen špička ledovce. Zprávy otevírají obrovské příležitosti pro skvělou zákaznickou zkušenost - takovou, jaké banky a další finanční hráči jednoduše nemohou dosáhnout pouze pomocí oznámení v aplikacích nebo e-mailu. Nástup bohatých formátů zpráv, jako je RCS pro telefony se systémem Android a Apple Business Chat pro iOS, tyto možnosti CX ještě více rozšiřuje.



Zde je několik našich oblíbených případů použití:

Upozornění na platby

Lidé rádi vědí, kdy důležité platby bezpečně dorazily na místo určení - nebo kdy platba, kterou očekávají, přistála na jejich vlastním účtu. Vzpomeňte si na nájemné nebo pravidelné účty za domácnost. Proaktivní SMS upozornění jim dodá klid.

Ověřování plateb

Pokud platba vypadá, že by mohla být podvodná (na základě faktorů, jako je částka, načasování nebo místo), každá banka by si to chtěla se zákazníkem dvakrát ověřit - aniž by mu způsobila nepříjemnosti. Zprávy o ověření platby to snadno udělají, i když jsou vaši zákazníci v zahraničí nebo mimo dosah dat a Wi-Fi.

Aktualizace stavu

Když je někdo v procesu získávání hypotéky nebo vyřizování pojistné události, chce být informován. Automatické aktualizace stavu jim dají vědět, kdy bylo dosaženo určitých milníků - aby nemuseli ztrácet čas voláním na vaše servisní středisko.

Onboarding zákazníků

Ať už se jedná o žádost o úvěr nebo nový bankovní produkt, může být nastavení zákazníka komplikované. Pomocí SMS můžete zadat jednoduchou obousměrnou interakci, která je provede celým procesem bez těchto složitých formulářů.

Připomínky o prodloužení platnosti

Když je čas obnovit pojistku nebo provést platbu, jednoduchá SMS upoutá jejich pozornost. Odtud je můžete poslat na jednoduchou stránku pro obnovení pojistky nebo platby - už žádné promeškané termíny.

Ověřování uživatelů

Potřebujete zkontrolovat, zda je zákazník tím, za koho se vydává? Jedinečné autentizační kódy a jednorázová hesla představují snadný a bezpečný způsob, jak jim udělit přístup.

Průzkumy zpětné vazby

Motivovat zákazníky, aby vám poskytli zpětnou vazbu, může být těžké. Mobilní zasílání zpráv výrazně snižuje překážky. Po interakci se zákazníkem jim okamžitě pošlete jednoduchý průzkum. Pokud nejsou spokojeni s vašimi službami, je to skvělý způsob, jak tuto zpětnou vazbu zachytit a řešit - dříve, než zamíří na Twitter nebo na stránky s recenzemi.

Změna osobních údajů

Když osobní údaje zákazníka nejsou aktualizovány, způsobuje to všem bolesti hlavy. Usnadněte jim informování pomocí automatických zpráv a jednoduchých pokynů.

Akce a slevy

SMS akce vám mohou pomoci přeměnit potenciální zákazníky na nové a nové zákazníky na věrné. Můžete je ale také využít k odměňování svých dlouhodobých zákazníků slevami a pobídkami. Zkuste svým dlouhodobým zákazníkům nabídnout speciální ceny, aby je nikdy nesvrběly nohy.

Up-selling a cross-selling

Banky mají o svých zákaznících spoustu údajů. Pokud je správně využijí, mohou zasílat personalizované a včasné nabídky, které jejich zákazníci skutečně chtějí dostávat. Máte zákazníka, který si právě založil spořicí účet pro juniory? Pošlete mu zprávu se vzdělávacími materiály o svých plánech spoření na vysoké škole. Usnadněte jim zahájení konverzace s vámi.

Nezastavujte, jedeme dál

Tak tady je máte - deset případů využití mobilních zpráv pro banky a další společnosti poskytující finanční služby.


Komunikujte lépe - s námi!

Mluvte s klienty tak, aby chtěli poslouchat a poslouchejte tak, aby s vámi chtěli mluvit.

WhatsApp pricing

WhatsApp Business Pricing

Od 1. února 2022 přejde WhatsApp na cenový model založený na konverzaci. Zjistěte, co to znamená pro vaši firmu.

, by Karel Holub